Pappas dag

Idag är det pappas födelsedag, undra hur många födelsedagar han har vaknat upp till snö. Väldigt få skulle jag gissa på. Ikväll blir det i alla fall middag hemma hos pappa, en riktigt bra början på helgen med andra ord. Jag är rätt så säker på att just denna dag för 18 år sedan så berättade pappa och mamma för mig och lillebror att det några månader skulle komma ett till litet syskon. Jag minns även hur mamma sa att det var en hemlis. Jag var sex år då och både mamma och pappa var nog rätt införstådda med att sexåring inte kan hålla sådant för sig själv. Så sant. Det första jag gjorde när släkten kom senare på dagen var att viska till min kusin, och dåvarande allra bästa vän, att jag skulle få ett syskon. Så var det med den hemlisen. Numera är jag faktiskt väldigt mycket bättre på att hålla hemligheter. Tycker det är så mysigt med vissa minnen man har sedan man var liten, minnena är ganska få men de man minns är däremot väldigt tydliga. Jag och mormor satt senast igår och tänkte tillbaka och pratade om tiden när jag, mina syskon och kusiner var små. Hur trolldeg kastades upp (och fastnade) i taket, om kojor som byggdes, samma kaksort som bakades om och om igen, tår som klämdes i dörrar och allt bus som hittades på. Härliga minnen som är så roliga att dela och det är också så roligt att få höra om saker och hyss som man hittade på som liten. Minnen som andra har av en. Nya minnens skapas hela tiden, men de gammla är lika härliga som de nya.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0