Bestämt mig... igen...

Ett återkommande ämne i min blogg är detta jag nu kommer skriva om; vikt. Suck och stön. Mitt huvud har snurrat på högfart de senaste veckorna och de sista kilona som skulle bort har liksom skjutits åt sidan. Jag har fortfarande ätit bra, tränat tre, fyra gånger i veckan men dock har det därimellan slunkit ner lite annat också och möten har glömts bort mitt i allt plugg. Jag orkar inte ens försvara det, så är det bara och jag är väldigt medveten om det. Nu är det dock inte långt kvar till jul och min examen, som var mitt mål, så nu ska jag ändra riktlinje till den där bra linjen igen. Dessutom så finns det så mycket att se fram emot i vår som jag vill vara fin till, så målen finns och motivationen måste också dit.

Den här himla bakningen får nu nu inriktas på matbröd, för egentligen, finns det någon bättre frukost än hemmabakat bröd? En fylld frys med bröd att plocka fram när det behövs är mycket till hjälp. Har hittat två nya brödrecept som ska testas och fylla frysen med. Det blir ett projekt senare i veckan. Sockret är också en bov som jag egentligen klarar mig utan. Därför blir det nu nolltolerans på godis fram till julafton. Två månader.

På morgonpromenaden i morse tog jag djupa andetag och kände verkligen den kyliga men friska luften. Den luften är så härlig och verkligen behövd när man sitter framför datorn hela dagarna och skriver. Jag tänker inte sätta några måsten på träning varje dag, men tre, fyra gånger i veckan som jag kör nu är målet framöver. Jag är mycket medveten om att träning ska prioriteras, men när det blir till ett stressmoment att hitta tid till träning vissa dagar eller lusten inte alls finns, då kommer jag inte tvinga mig själv. Min uppsats är prio ett nu och kommer så vara fram till i januari. Men en kort promenad i den friska luften borde verkligen försöka hinnas med varje dag, det ger ny energi.

Nu ska jag bege mig mot köket och laga kvällens middag. Min andre hälft är snart hemma från jobbet och sedan blir det nog en kväll framför tv'n. Tidig sänggång och så halvtidsseminarium med uppsatsen i morgon hela dagen.

Ps; Idag hyllar jag regeringens förslag om lärarlegitimationen. Det ska löna sig att utbilda sig och elevernas utbildning ska komma i första hand.


Kommentarer
Postat av: Carolina

Vad duktig du är! Jag tror du kommer fixa ditt mål galant. Och att ha något så stort framför sig som en sporre måste ju peppa ännu mer. Det är ju en stor dag du har framför dig. Beundransvärt! :)



Visst är det. Önskar jag hade ork (inte var så lat) att jag också kunde ha hembakt bröd varje morgon. Det är ju sååå gott. Dessutom blir det så svårt att baka och frysa in med den lilla frysen vi har nu. Kanske att jag får lite mer inspiration när jag har en stor frys att förvara godheter i. :)



Det där med lärarlegitimation tycker jag också är en riktigt bra idée. Tycker inte att obehöriga lärare har rätt att sätta betyg på elever, som man sedan måste ha med sig för all framtid. Nä, det ska vara kunniga människor som ska få den makten, människor som slitit och utbildat sig och kan allt det som ska kunnas.

Har haft så många dåliga "vikarier" genom åren. När jag gick i högstadiet sattes det ofta in obehörig personal som undervisade och satte betyg efter eget tycke och favorisering. Så får det inte gå till.

2010-10-19 @ 12:07:44
URL: http://bluppan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0