Dagen efter

Valet behöver inte diskuteras, det görs det på så många andra ställen. Det blev i alla fall en trevlig valvaka igår hemma hos Oscar och Linda. Vi var hemma strax efter två och idag är det segt. Jag lusläser tidningarna för tillfället och det är ju tydligt vad som kommer fylla tidningarna framöver.

Jag kan inte låta bli att tänka på medias makt i ett sånt här läge. Uppsatsen jag skriver just nu handlar om just medias makt men i ett annat ämne. Men är det inte läskigt hur media väljer att rapportera ibland? Utan media hade SD inte varit mycket. Hur mycket tid under valvakorna igår lades t.ex. inte på att rapportera från SD? Hur många spaltmeter har det inte skrivits om SD i tidningarna de senaste månaderna? Allt detta har ju bara gett människor möjlighet att se partiet istället för tvärtom.

Det kommer bli intressant att se var detta leder...


Kommentarer
Postat av: BENITA - itsallabouttakingcontrol

sv: Gud vad glad jag blir! Tack så hjärtligt!

Krams


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0