Min lördag

Jag har fått en nytändning på gymträningen efter dagens träning med bror. Han körde hårt med mig och det var härligt att ta sig an träning som jag förut inte testat. Jag anar att träningsverken börjar tränga sig på och tror nog att uppstigningen ur sängen i morgon kan komma att bli seg. Men jag mår bra efter träningen och skulle jag inte spendera hela dagen i morgon i Stockholm så hade nog gymmet fått sig ett återbesök redan då. Nytändningen gör ju också att suget efter nya träningskläder sätter in. Även om det bara är kläder som det ska svettas i så känns det ju så mycket bättre när man trivs i kläderna.

Dagen har verkligen varit familjär. Förutom träningen med bror så blev det ett besök hos mormor där vi faktiskt kunde sitta ute och njuta av solen som värmde. Men nog känns det att hösten verkligen är här, men man får njuta så länge det går. Mormor blir bättre och bättre för varje gång jag besöker henne vilket gör mig oerhört glad. Känns konstigt att inte kunna hälsa på henne hemma, men snart får hon nog komma hem igen. Efter besöket hos mormor följde jag med hem till mamma, som också var hos mormor. Härligt att sitta ute i trädgården och njuta lite av solen istället för att sitta inne i lägenheten.

Kvällen har jag spenderat hemma hos pappa där det bjöds på middag och sedan blev det tv-tittande och lite godisätande. Idag hade jag nämligen en sådan där tillåten godisdag som jag har någon dag här och där. Och med lite, så menar jag faktiskt lite. 1,5 hekto godis är tusan i mig inte mycket, men det räckte gott och väl. Självklart dyker ju den där känslan upp att all träning är förspilld när sockret stopps i munnen, men någon gång måste man få äta även "dåliga" saker. Idag var en sådan dag, i morgon är det inte en sådan dag.

Sena kvällen har jag spenderat i soffan här hemma. Nerstoppad under en filt med film på tv och datorn i knät. En egen kväll. Och det är härligt med sådana kvällar. Men nog saknar jag mitt hjärta. Det är alltid mysigare att dela soffan med min andre hälft. ♥

Det blev långt babbel om min dag. En dag spenderad med familjen. Härlig dag med andra ord! Nu ska jag krypa ner i sängen, läsa Klick! och sedan osva för i morgon väntar en heldag i huvudstaden.

Natti Vänner!

Kommentarer
Postat av: TWINS

härligt att träna =)

2010-09-05 @ 21:25:29
URL: http://lizzyochbecky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0