Drömmar

Vad härligt det är att drömma sig bort ibland, idag har det handlat om inredning. Fick en ny inredningstidning när jag var hos syster i förmiddags och har ägnat några timmar till att drömma mig bort till ett framtida hus och i huvudet är det redan färdigstylat och inrett. Drömmar är bra, där finns det inget stopp. Framförallt är det kök och kontor som jag har helt klart för mig hur det ska se ut. Drömmar är bra somsagt.

Tapeter med böcker på är något som jag fastnade för för flera år sedan och har sedan dess velat ha i ett framtida kontor. Nu som lärare så känner jag att det här behovet av ett kontor redan är stort och med någon av dessa tapeter på en vägg skulle det bli betydligt trevligare att sitta hemma och jobba.

Gamla böcker är sådant som jag kan tycka är fruktansvärt snyggt, coolt och häftigt. De ska nästan ramla isär, lite naggade i kanten. Sådana böcker skulle passa klockrent in i mitt framtida kontor.

Ett stort skrivbord där jag kan sitta utan att behöva känna att jag inte har ordentligt med plats och en härlig läsfåtölj är sedan det som behövs för att göra rummet komplett.

Just nu i mina drömmar, så småningom kanske på riktigt...

Kommentarer
Postat av: Hanna

Åh jag älskar också tapeter med böcker! Det är så snyggt!

2011-03-15 @ 20:53:33
URL: http://mybetterhalf.blogg.se/
Postat av: Hanna

Åh jag älskar också tapeter med böcker! Det är så himla snyggt!

2011-03-15 @ 20:55:15
URL: http://mybetterhalf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0