Åter till vardagen

Från och med idag är det åter till vardagen. Jag älskar julen och den mysiga stämning som den för med sig, men varje år är det faktiskt ändå lika skönt att återgå till vardagen. Idag innebar vardagen att börja jobba. Förmiddagen har jag spenderat på jobbet, är nu sprängfylld med information. Resterande dagar denna vecka kommer jag att jobba hemifrån med att planera våren och läsa igenom en massa material. Riktigt spännande känns det och jag är så förväntansfull!

Åter till vardagen betyder nu också att ta tag i allt vad gäller träning och bra matvanor igen. De sista veckorna med uppsatsen var katastrofala vad gäller både träning och mat. Träningen stod på noll och även om maten var bra husmanskost så bestod varje måltid mest av stress och att kasta i mig maten. Under julens ledighet kan jag väl inte påstå att det var mycket bättre, noll träning och massor med mat i alla dess former. Mycket sött har också slunkit ner i mellanåt. Men nu är det tillbaka till bra vanor igen. Även om tiden till träning nu komprimeras på grund av jobb och pendling så hoppas jag hinna med ett par träningspass i veckan.

Nytt år, nya möjligheter och nya utmaningar...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0